15 mars 2009

Trött versus pigg

Det är väldigt vad trött man blir av lite rödvin, eller tja, kanske en massa rödvin om jag ska vara ärlig... Det tog mig några timmar att återhämta mig efter festen igår och sambon har inte återhämtat sig än... men så är han en klenis också! Oliver är den som har varit klart piggast idag och då är han ändå förkyld igen. Hostar hela nätterna och snorar. Undrar om det är min tur snart... Men pigg är han som sagt och det kan ju alltid vara lite påfrestande för trötta föräldrar. så nu ikväll tog han saken i egna händer och började krångla av sig kläderna och tog fram badbaljan. Här skulle badas minsann! Så det fick han göra. Kul att han vill bada igen efter en kort period då han vägrade kliva i baljan. Men det svänger fort i Olivers värld! Nu är det snart sängdags för samtliga i det här hushållet om vi ska orka göra något imorgon. Då är det ju plötsligt måndag igen. Hur gick det till?

3 kommentarer:

Katharina sa...

Precis samma symptom har Freden här hemma. Alltså samma som Oliven, inte samma som dig eller sambon... Hosta i massor, snuva men ändå rätt pigg. Men det vore ju roligare om de var pigga utan snuvan och hostan.

Lena sa...

Ja visst vore det bra? men jag tror att det blir bättre bara våren kommer, det inbillar jag mig i alla fall. Då kan de vara ute hela dagarna och bli friska och äta obestämbara saker från marken. Perfa!

Nina-Pina sa...

I går plockade Emil upp en hundbajs från busken och undrade om han fick ta med den hem!!!!!! På tal om obestämda saker från marken. Jag hatar alla hundägare som inte har vett att plocka upp efter deras bajsande jyckar!!!!!