29 mars 2009

Nedsläckt!

Igår lyckades operation Earth hour förvånansvärt bra hemma hos oss. Kan bero på att tekniknörden Stefan inte var hemma och att Oliver gick och la sig redan vid 20.00... Så där satt jag i ett mörkt hus med tända stearinljus och rullade tummarna. Haha Det slutade med att jag gick och la mig och spelade QuadraPop på mobilen innan den där timmen var slut. Sen sov jag... Jag kan förstå att de förr i tiden gick och la sig tidigt på kvällarna, för tända ljus är mysigt men det genererar inte såpass mycket ljus så att man kan läsa ordentligt eller göra en massa annat. Och sömnig blir man, gäsp. Det var nog nyttigt för miljön men lite beroende av ljus och ljud är jag allt har jag märkt. Och oroväckande beroende av teven... men det är något jag ska jobba på!

2 kommentarer:

Katharina sa...

Vi var dåliga på det där med nedsläckning. Vi kollade på film istället. Fast det var rätt mörkt i rummet förutom TV:n. Är det OK tro...

Lena sa...

Nej nu kommer hela jorden gå under bara för att ni tittade på tv! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA