07 april 2009

Dom låg i bilen såklart...

I morse kom jag som sagt iväg lite sent till jobbet (men jag hann till påskfikat!) eftersom den minsta killen i det här hushållet passat på att lägga mina husnycklar på något smart ställe... Jag tyckte jag letade överallt men jag missade tydligen det mest uppenbara stället, Olivers bil! Det går att lyfta på locket/sitsen och där brukar det samsas allehanda grejer, ett tag var där te x fullt med öronproppar, ett tag var det cheerios och andra flingor som gällde och ibland har det varit småbilar och klossar. Helt enkelt allt som får plats. I kväll låg där en grön boll - och mina nycklar. Tjoho! Nästa gång vet jag vart jag ska leta direkt, så slipper farmor komma ner och låsa efter mig med extranyckeln...

2 kommentarer:

Malin sa...

Ha, ha vad gulligt! Lustigt i efterhand, men kanske inte när du letade efter dem.

Lena sa...

Nä exakt, ganska kul nu men inte just då. hehe