22 april 2009

Oliver går till biblioteket

Just nu pågår barnbokens vecka och idag åkte Oliver och jag till Dalsjöfors bibliotek för att vara med på lite sång och rytmik, även kallad Tummetott. Det var inte så många barn som kom men dom som var där fick sjunga både det ena och det andra och göra en massa rörelser till. Den tondöva och oviga mamman (gissa vem) fick hänga med så gott det gick. Oliver var lite tveksam i början men tog sig på slutet när vi körde En kulen natt natt natt... Sen lånade vi böcker minsann. Vi fick en alldeles egen bibliotekarie som gav tips (min kompis Emma) och sen gick vi och åt lunch i det spännande Dalsjöfors centrum :) Oliver gillar böcker och han gillar bibliotek, precis som sin mamma. Däremot går våra åsikter isär lite vad gäller hur man uppför sig på ett bibliotek. Jag hoppar t ex inte i kuddhörnan och slänger ut böcker på golvet och klättar i hyllorna för att få tag i kritor. Men som sagt, det där är ju en smaksak. Allt detta var så utmattande för lilla O att han stensomnade i bilen hem och sov sig igenom en entimmespromenad bland vitsippor och hästar på Sandareds landsbygd. Vi avslutade kvällen med lite ogräsrensning och krattning av sandlådan.

1 kommentar:

Katharina sa...

Hade du bara haft en kuddhörna i din storlek så hade du hoppat i den, det fattar man ju. Jag vet att jag hade gjort det. =) Mer kuddhörnor i biblioteket!