27 april 2009

Stockholmsvisit

I lördags så jobbade Stefan och jag hårt i grönsakslandet. Musklerna värkte, svetten lackade och tungt var det. Men nu är nästan hela grönsakslandet uppgrävt och redo för potatissådd. Oliver tillbringade dagen med att åka rutschkana okänt antal gånger, köra runt med sin skottkärra, gräva i sandlådan, hjälpa till att rensa ogräs och sen sov han 2.5 timme ute i vagnen medans hans stackars klena föräldrar slet i landet. I går såg Stefan och Oliver till att jag kom med tåget till Stockholm och i Herrljunga stod en företagsam unge och sålde majblommor på perrongen, svårt att komma undan där... Så nu har jag en krans på jackan :) Väl framme i Täby fick jag grillad entrecote och rödvin. Mamma och pappa diskuterade varför Pålssons (grannarna) inte åkt till västkusten än, lampan lös ju igår kväll och bilen stod kvar på parkeringen, minsann... koltrasten gjorde sitt bästa för att flytta in under markisen och pappa gjorde sitt bästa för att få den att låta bli... mamma krävde en timmes datorsupport och buss 619 som alltid hetat 619 hette nu plötsligt 616. Tänk vad som händer och sker i Täby nu för tiden... Kvällen tillbringades framför Niklas mat och Mitt i naturen och sen slocknade jag i våningssängen efter att ha bläddrat i Allers, en helt perfekt kväll med andra ord. :)

Inga kommentarer: