17 juni 2009

Rådjursmiddag igen

Nu har rådjuren varit framme igen. Finns det inte tillräckligt med mat för dom ute nu så att dom istället måste gå och mumsa i sig mina penseer?? Buffé Holmberg, fnys. Det lustiga är ju att man ser dom aldrig, man ser bara var dom har varit. Nu har jag planterat annat där istället, petunior, som Harry Potters moster... Och sen har jag tömt hårborsten och petat ner så att rådjuren ska hålla sig borta. Jag fick ju en påse ull i just detta syfte men den vet jag nu inte var den är :) Och om rådjuren inte gillar får, så gillar dom människor ännu sämre! och det kan man ju förstå. Alla minns väl Bambis mamma?? Så nu blir det spännande att se om mitt lilla knep funkar, det lär jag bli varse imorgon bitti :)

3 kommentarer:

sussie sa...

hihi....superbra trick! och återvinning ligger ju i tiden! Hoppas det funkar och att du får skriva en bok om hur man bekämpar kriget mot de elaka bambisarna....kramkram sussie

Bluesbrother sa...

Kan bara meddela att alla våra rosenknoppar nu mera ligger någonstans som rådjursskit. Nästa gång jag ser dem hemma åker de på däng. Senast vi såg dem var vi barmhärtiga då det var två kid med på turen. Detta tar jag inte hänsyn till nästa gång.

Lena sa...

Aj då, rosor slår ju penseer any day, du vinner! :) Nu har de inte käkat nåt mer vad jag kan se men jag såg ett rådjur själv igår, dom är överallt...