15 augusti 2009

Hårt liv som bibliotekarie

När man har en nattsuddare som är minderårig och inte somnar så tidigt får man vara lite kreativ. Ikväll har Oliver sett på Stora maskiner och ätit välling i vårt sovrum medan vi har ätit chips och sett på The Librarian 3 i vardagsrummet. Och jag måste ju säga att det är ett hårt liv att vara bibliotekarie. Man måste freda sig mot vampyrer såväl som maktgalna ryska banditer. Man kan inte tro att man klarar sig undan med att bara kunna SAB-systemet och söka i Cinahl utan här krävs lite mer handgripliga kunskaper om jag säger så. Hädanefter tror jag vi får formulera om våra platsannonser och lägga till kampsport, fäktning och allmän MacGyverkunskap. Något jag även måste tänka på vid nästa utvecklingssamtal!


4 kommentarer:

Katharina sa...

Oh! Hur var den?! Bättre än tvåan?

Lena sa...

Cool värre var den! men kanske gör dom världen en tjänst genom att skippa fyran... :)

Uffe Classon sa...

Det går stadigt utför med kvalitén på filmerna så att säga... Ettan var bra, tvåan okay och trean var väl mest en parentes...

Lena sa...

Jag får hålla med dig Uffe, det var mer klass på ettan och tvåan. Nu börjar det spåra ur lite.