24 oktober 2009

Det händer mycket...

Det händer mycket när man är borta några dagar. Nu är det fritt fram för homovigslar i kyrkan, vilket jag stödjer fullständigt. Ny asfalt är lagd nerifrån affären hela vägen upp till oss, något som jag också stödjer fullständigt :) Oliver lägger sina lite svårare pussel utan problem, det går lätt som en plätt för pusselmania-killen. Asterix fyller 50 och den konstiga anti-pollutionlampan i bilen har åter tänts. (tur att det är dags för service). Jag har hunnit läsa tre böcker också med all väntan på flygplatser och annat. Först ut var en för mig okänd bok som heter Gråt inte över spilld mjölk, skriven av Anitha Bondestam. Vid första anblicken såg den ut att handla lite om Tyskland vilket jag tänkte kunde passa bra. Men den visade sig mest handla om insideaffärer och hur man kan fiffla med konton, avtal och mysko paragrafer. Rätt så bra bok faktiskt, även om jag nog inte riktigt hängde med i alla svängarna kring ovan nämnda transaktioner... Jag klämde även snabbt svenska folkets debutroman - Dimridåer. Ett projekt där svenska folket har röstat på 700 bidrag från just svenska folket och en bok har satts ihop med tio kapitel av olika författare. Lite som den gamla "jag börjar skriva historien här så fortsätter du-prylen". Det blir lite därefter med snabba konstiga vändningar i storyn, a la Desperate housewifes. Men ändå lyckas den röda tråden hållas genom hela boken och man blir verkligen nyfiken på hur det ska gå för alla! Ett kul projekt. Sen har jag även läst Viveca Stens deckare I de lugnaste vatten som utspelar sig i Sandham. Helt ok tycker jag och jag kommer självklart läsa fortsättningen. Men snart blir det svårt att hålla isär alla svenska och nordiska deckare, dess författare och deras karaktärer. Allting går liksom ihop och jag får vända många gånger på böckerna nu för tiden för att komma på om det verkligen är något jag inte har läst innan...

1 kommentar:

Kristallena sa...

OK finns det en fortsättning på den? Jag lästen den också nyligen men tyckte nog det var lite platt...