26 november 2009

Alla kan Beatles?

I dag lyssnar jag på the Beatles i bilen. Lustigt nog kan jag nästan varenda låt. Det fick mig att undra om alla kan det eller om jag tillhör den sista generationen som minns låtarna. Misstänker att de födda efter John Lennons död 1980 inte har så bra koll. De föddes ju dessutom rätt in i Noice och Gyllene Tider-eran så vad hade dom att välja på liksom? :) Det är bara att drilla Oliver i Beatles, Johnny Cash, hela Motownköret och lite annat smått och gott. Just nu oroar det mig mest att han kommer att lyssna för mycket på Mora Träsk som jag avskyr. Fast det är ju en period som brukar ha gått över i tonåren. hehe

2 kommentarer:

Katharina sa...

Jag kan inte så mycket Beatles, men väl en hel massa Gyllene Tider, typ allt. Men så är jag ju tidig åttiotalist också. Så huvudet mitt på spiken Lena!

Lena sa...

Yes I am the last generation... Men inget ont om Gyllene tider! :)