13 november 2009

Jag har en plan...

Postens nya höga brevlådor får kritik. Tänkte väl det när jag såg dom och själv reagerade på at jag knappt nådde upp. Där överdrev jag lite men det är inte så att man direkt kan skicka lilla Kalle 6 år och posta ett brev eftersom han inte når, eller de rullstolsburna, eller kortvuxna... Men, det finns ju en anledning till de här höga postlådorna säger Posten, de är till för att de anställda inte ska få ont i ryggen, det är alltså en arbetsmiljöfråga. Men då har jag en lösning! Jag har en plan. Varför inte ha två brevlådor bredvid varandra, en hög och en låg. Och så turas ett arbetslag om att tömma, där en är kort och en är lång! Det problemet löste jag ju galant! Men Posten tänkte inte så långt, det är inte direkt Postens år i år, eller förra året, eller året före det... När var det egentligen Postens år? När hade de sina glansdagar? Var det när Ponnyexpressen började på 1800-talet eller var det när jag och samtliga i min klass hade brevkompisar överallt i början av 1980-talet? De borde ju ha fått ett uppsving när näthandeln kom igång på allvar här för inte alltför många år sen. Men då började samtidigt en massa transportföretag sno kundernas paket så det gick inte så bra för Posten det heller. Ja vi får se, kan 2010 bli Postens år månne? Jag är tveksam... och exakt hur många gånger har jag skrivit Posten i det här inlägget egentligen? Många frågor blev det...

1 kommentar:

Kristallena sa...

7 gånger ;)