12 januari 2010

En studie i snö...

Idag var det andra dagen för Oliver på nya dagisavdelningen. Det känns både bra och dåligt, det blir säkert jättebra men helt plötsligt känns det jobbigt med nya fröknar (som säkert är jättebra) och mindre lokaler (hur tänkte dom då?) och större barn (fast visst är det eg. bra att blanda åldrar?). Idag vinkade jag av honom och lät honom vara där utan mig en timme. Då passade jag på att ta grusgångvägen från Sjömarken bort till Sandared och tillbaka. Ungefär efter avfarten till Björvik och gaml Mio möbler så smalnar vägen av lite och träden står tätt på båda sidor. Det var som att kliva in i ett sagolandskap, ett vintrigt Narnia - rätt ut genom garderoben. Lövträden orkade inte hålla uppe den tunga snön och föll lite tjusigt in över vägen. För en gångs skull hade jag kameran med mig så jag tog några foton, här kommer en studie i snö. Och hur hade det gått för Oliver? alldeles, alldels utmärkt. Imorgon blir det både lunch och vila med.

2 kommentarer:

Katharina sa...

Tjusigt! Och snyggt av dig att promenera lite sådär bara för att! Jag är imponerad.

Skönt att Oliver gillar dagiset. Men jag förstår att det känns lite läskigt. Men det blir nog bra att han får massa nya schyssta kompisar att se upp till och ta efter. Tänk vad mycket nytt han kommer lära sig i vår (förhoppningsvis bara bra grejer).

Kristallena sa...

Jättefina bilder Lena!