12 mars 2010

Mer debatt!

I morse när jag släntrade från bussen till jobbet så gick jag förbi Knallestatyn. De höll på att forsla bort snö runt den med hjälp av en jättestor grävskopa. Jag vet ju (efter bla filmerna Stora maskiner och Mighty machines och Halvan-böckerna) att dom som kör grävmaskin är på millimetern-duktiga att styra skopan så det var nog inga problem. Men en bild planterades i mitt huvud på hur grävmaskinisten plötsligt blev distraherad och slant och huvudet åkte av på Knallestatyn. Halshuggen!! Tänk vilket ramaskri när boråsarna får reda på detta, deras älskade (och rätt fula) Knallestaty saknar huvud! Massakerad av kommunens män. Hm, som ni märker tycker jag det saknas lite smaskig debatt i Borås, det har ju inte varit någon snackis sen Pinocchio gjorde entré... mer debatt åt folket!

Inga kommentarer: