28 maj 2010

Skippa extra allt

Gårdagens bioupplevelse av Sex and the city 2 kan närmas beskrivas som följer. Tänk dig att du är sugen på en hamburgare, vid grillen så beställer du en 150 grammare med extra allt på! mmm vad gott det ska bli, vad underbart kul att äta en sån god hamburgare! Efter ett tag börjar du ångra att du tog extra allt på för det känns mer som för mycket av allt och du börjar få ont i magen och tänka varför 17 tog jag inte bara en vanlig korv med bröd istället?? Ja, ungefär så var filmen. Too much of everything! När jag kom hem igår slökollade jag några gamla avsnitt av Sex and the city som går på 3:an. Det är hyfsat tidigt i serien och ack så mycket bättre. Det ryktas om ytterligare en uppföljare av filmen, om den ska bli bra får de nog göra något radikalt. Det som skiljer filmen från hamburgaren är väl att jag hade inte så stora förväntningar på filmen egentligen men tjejerna SATC är ju alltid kul att se! Hamburgaren däremot ställer man ju högre krav på, den ska vara god och tillfredsställa både hunger och smak. Men som sagt, nästa gång köper jag korv istället.

1 kommentar:

Sara Hellberg sa...

Fina liknelser :)