31 maj 2010

Vi är bara såååå lurade!!

Igår skulle jag för första gången i mitt liv köpa en ögonkräm. Inte för att jag känner att jag behöver bli av med några rynkor (det är den enda fördelen med att vara innehavare av några extra kilon, de slätar ut rynkorna... ) utan för att jag fått något ögontjafs vilket gör att jag måste torka ögonen med natriumklorid vilket i sin tur torkar ut huden. Moment 22. Där står jag i affären i alla fall och letar efter dom minimala burkarna. Den första jag fick syn på kostade 450 kr. 450 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ni förstår ju? helt vansinnigt. Så efter att jag strosat runt hyllan med reseförpackningar eftersom jag trodde det var där ögonkrämen stod, förpackningarna var ju så små... så hittade jag en som verkar rätt normal - för 99 kr. Det får väl duga. Men tänk vad lurade vi tjejer är?? man ska ha dagcreme, nattcreme, ögoncreme, bodylotion, body butter, fotkräm, handkräm osv osv och allt finns i en uppsjö av olika märken och varianter. Har du fet hy, torr hy eller blandad?? AAAAAA? inte 17 vet jag! Ge mig nåt som funkar till allt. En universalkräm på 5 litersdunk. Over and out. Det här var nog sista gången jag köpte en ögonkräm...

5 kommentarer:

Katharina sa...

Hahaha! En femlitersdunk för allt. Underbart. Då skulle man liksom kunna duscha i det. // En som inte heller sysslar med krämer.

Sara Hellberg sa...

Hihi, go Lena!! Jag kör också på vatten och tvål som mest... Och mina tjejkompisar förfasas, haha.

Malin sa...

Jag använder Helosan som ansiktskräm. När jag berättade för en tjej på ett "hudvårdsparty" en gång, blev hon helt förstörd:) Jag föööörstör ju min hud, tyckte hon:)

Lena sa...

Skönt att höra att man inte är ensam! ;)men vem är det då som köper alla dom där krämerna egentligen??

Malin sa...

Min mamma!