24 juni 2010

Alla dör vi nån gång

Den här artikeln om skuldsanering var så märkligt formulerad på något sätt, Den som gått igenom skuldsanering löper 33 gånger högre risk att dö än befolkningen i stort, visar en hittills opublicerad forskarrapport. Men alla ska vi väl dö någon gång? hur kan de riskera att dö mer?? Jag hajar inte, om det handlar om i förtid är en sak, men det nämns inte. Jaja nu ska jag inte sitta här och märka ord, jag ska jobba istället. :) Snart är det midsommar, eller är det så att det är mer snart midsommar för de som är lediga idag än de som jobbar? hm

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore klädsamt om du upprördes mer över att folk som inte kan betala sina skulder pinas ihjäl i Sverige år 2010, än över språkliga petitesser. Du är säkerligen inte så korkad att du inte förstår vad forskarna kommit fram till, så gör dig inte dum över något så allvarligt, tack!

Lena sa...

Hm, eftersom det här inlägget liksom enbart handlade om just den språkliga petitessen kunde det inte bli annat än lustigt, sorry!

Anonym sa...

Och språket var det enda som fick dig att haja till när du läste artikeln?

Lena sa...

Med andra ord ett utmärkt exempel på dålig journalistik när en sån sak överskuggar det viktiga ämnet. Glad midsommar till Anonym som gett sig den på att veta exakt vad jag tycker och tänker, där ligger du före mig!

Anonym sa...

Det jag gett mig den på är att bekämpa okunskap och likgiltighet inför ett STORT samhällsproblem, att Sverige har världens mest restriktiva lagstiftning för möjligheter till ekonomisk rehabilitering, vilket direkt drabbat c:a 500 000 människor och indirekt över 1 miljon. Med följd att folk mår illa, hamnar passiviserade i utanförskap, och uppenbarligen dör i förtid.

Du får mycket gärna sätta dig in i ämnet och blogga om saken.

Ha en glad och skön midsommar själv!

/ Per Ahlin