23 november 2010

Light sucks!

Efter att äntligen ha passerat det värsta chokladsugstadiet i mannaminne så har jag lugnat mig lite. Problematiskt dock, att bara hasa runt hemma med ett sjukt barn, och sukta efter i princip allt som finns i skafferiet. Jag googlade meningen tips på goda lightprodukter nyss och fick absolut inget endaste litet tips, förutom att just undvika sådana... Approachen att lightprodukter inte är bra har faktiskt gett effekt verkar det som. Men om man nu måste dra ner på fettet och kanske skulle vilja byta ut lite grejer, vad finns då att tillgå? Inte mycket om man ska tro Internet i alla fall. Och jag kan för mitt liv inte hålla med dem som tycker att mini-lätta är precis lika gott som Bregott eller att mini-fraiche smakar ens i närheten så bra som matlagningsgrädde... Det är osmakliga och blaskiga produkter som helt klart smakar mer syntet än äkta vara. Fast det är min egen åsikt, det råder delade meningar om detta. Men jag fortsätter köra matlagningsgrädde och Bregott för smakens skull, det får bli annat fett som får stryka på foten istället. Men nu utvecklades det här till en fettföreläsning vilket nog beror på att jag läser den här boken för tillfället. Där författaren just påstår ovanstående falsarier (outnyttjat ord tycker jag). Men hon påstår även en hel del annat som jag lätt kan skriva under på. Ganska klokt och fyndigt emellanåt men under bokens gång blir det allt tydligare för mig att alla har sina egna demoner att brottas med vid viktnedgång. Man är helt enkelt olika, surprise!!! :) Så jag får fortsätta tampas med mina och länsa fruktfatet återigen i brist på choklad.

Inga kommentarer: