05 december 2010

Viktiga boken

Jag läste ju ut den där Viktiga boken till slut. Skriven av Charlotta Flinkenberg med undertiteln från godisråtta till storlek 38. Passande titel även för mig även om det kanske är tveksamt om jag landar i en 38 just nu... men som sagt jag har inte bråttom! Det var en rätt bra bok mest för att författaren fullständigt utlämnade sig själv och sina fula vanor vad gäller ätning. Och samtidigt som jag ofta kände igen mig så blev jag nästan chockad över hur mycket hon egentligen kunde äta emellanåt! Helt galet. Men det som störde mig var att hon ändå inte såg sådär särskilt tjock ut på bilderna (som förutom några från privata fotoalbumet mest bestod av proffsstylebilder från tidningarna hon var redaktör för) i boken. Mest beroende på att hon är hyfsat lång, man ser mycket tjockare ut när man är kort och tjock har jag upptäckt. Då är det liksom nästan omöjligt att inte se ut som en överviktig köttbulle så fort man skaffar sig några kilo extra men är man lite längre så klarar man sig som lite mullig eller som någon med rejäl benstomme... men men det är inget att tjafsa om för då hamnar man i genfällan!- men med mina gener är jag dömd att vara tjock resten av livet, det spelar liksom ingen roll vad jag gör jag kommer alltid ha fläskmage och degiga överarmar, det är gamla tant Augustas fel!!! hm, nä den gubben går inte! för det lärde jag mig i boken att med några få undantag så är det vi själva som styr över vår egen fläskighet. SÅ det så!

Inga kommentarer: