01 september 2011

Adjöss och tack för fisken!

Med lite moraliskt stöd kunde jag äntligen lägga den här boken åt sidan. Jag kom bara inte framåt hur jag än försökte. Gillade ändå den andra jag läste av henne. Jag talar om Nicole Krauss Det stora huset. Det låter oerhört lovande på baksidan men den utlovade härligheten dyker aldrig upp. Man bara väntar och väntar och blir bara mer och mer förvirrad. Nu har jag ju inte läst till slutet i den här men jag tyckte ändå att Kärlekens historia gav något mer, den var också seg och lite obegriplig på sina ställen men den hade ändå något av detta mer! Men good riddens! nu har jag lagt den åt sidan och klämde en annan fantastisk liten bok istället, visserligen en bok fylld av död, men hur bra som helst! Men jag ska inte säga mer om den än eftersom de andra i bokcirkeln (förmodligen) inte har läst den än, lyckliga dom! Läs Bumerang!

Inga kommentarer: