09 juli 2012

Ammar och städar

Den här nya lilla killen är väldigt lik Oliver till utseendet men till sättet vete 17, han sover inte jättelänge i taget och vill helst ha närkontakt så mycket som möjligt, han äter hela tiden och skiter enormt mycket... Så nu är jag också i det läget att jag inte hinner göra så mycket annat för tillfället, men det kanske ändrar sig, han är inte ens två veckor gammal. Men jag tycker ändå vi gjort en hel del saker sen vi kom hem från BB. Vi har bland annat rensat avloppet i badrummet nere, oljat in altanen en sista gång (fast i ärlighetens namn var det stefan som gjorde det där under ivriga heja-rop från mig), rensat hela kylskåpet och gjort rent, städat hela huset och sorterat allt i Olivers lekrum (där han själv skulle hjälpa till men bara började leka hela tiden med allting istället, hehe) och sorterat tidningar och papper. Ja som sagt, lite har vi ju faktiskt gjort! tyvärr ingenting i trädgården och imorgon kommer inspektören mamma :) men jag har faktiskt förvarnat henne! Så det är väl bara att fortsätta amma, byta blöjor, kramas, laga mat, äta, kolla film, läsa böcker, somna på soffan osv. Det är ju rätt mysigt det med!

Pionen hann slå ut ordentligt de få dagar vi låg på BB

1 kommentar:

Sara H sa...

Låter ju fantastiskt :) Bortsett från enorma bajsmängder :P