08 juli 2012

Journal 64

När man ammar kan man kolla på Dexter (om storebror inte är hemma förstås) eller läsa en hel del. Kakan var snäll och skickade del 4 av Jussi Adler-Olsens serie till mig och nu har jag läst klart den. Journal 64 är nog den som berör mest av de här böckerna, hur man systematiskt kan trycka ner en människa så att hon inte är värd någonting, fruktansvärt. Kommisarie Carl Mörck är tillbaka, mer ironisk än någonsin och hans privatliv är lika turbulent som hans liv på avdelning Q i polishuset. Hans assistenter Assad och Rose är inte heller helt normala men nosa upp gamla olösta fall och lösa dem, de kan de! Jag gillar den här serien, mest för deras originella karaktärer men också för att det är rätt kul att följa de här gamla fallen som äntligen får en (oftast VÄLDIGT dramatisk) upplösning. Och danskar är också danskar. De skiljer sig helt klart från svenskar som i bland kan bli lite väl slätstrukna :) Så läs gärna hela serien om ni gillar deckare och ironi.

3 kommentarer:

Bluesbrother sa...

Tackar för lästipsen, sedan får du justera texten om dig till en tvåbarnsmor 30+. ;)

Lena sa...

Ja lite ändringar får ju komma till här nästa vecka helt klart :)

Anonym sa...

uppenbarligen gillar din webbplats men du behöver testa stavningen på flera av dina inlägg. Ett antal av dem är fulla av stavning problem och jag finner det mycket besvärande att tala om verkligheten ändå jag definitivt kommer tillbaka igen.