05 september 2012

Martina Haag

Det blev lite ändrade läsplaner igår då Oliver och jag poppade in på Sandareds bibliotek efter dagis, ja Leo var med han också men han hade noll koll på utbudet... Vi lånade lite barnböcker och så Martina Haags Glada hälsningar från Missångerträsk. Jag blir lätt lite orolig när jag ser Martina live eller på teve/film. Hon är lite too much och framstår som galet förvirrad. Men jag älskar hennes böcker! det är lite Emma Hambergfeeling över dem och igenkänningsfaktorn är hög. De är ofta dessutom både vansinnigt roliga och tragiska på samma gång. Och lättlästa kan tilläggas, jag klämde den här igår trots två ungar, dagishämtning, tvätt, matlagning och försök till att boka kyrka till dopet. Det gick utan problem. Så Martina Haag är helt klart läsvärd, sen är hon ju mästare i På spåret dessutom! Hon och maken Erik Haag som om möjligt framstår som ännu mer förvirrad i teve... :) Hur som helst så handlar boken om ett knasigt missförstånd då Nadja, 45 år från Stockholm i desperat jakt på en äkta man för att kunna adoptera ett barn hamnar i systerns hem i Missångerträsk och blir kär i en same. Japp, en typisk Martina Haag-story. Hennes senaste, Heja, heja! vet jag däremot inte om jag ska ge mig på, den kommer bara att ge mig dåligt samvete för all tid jag lägger på att äta choklad istället för att vara ute och hurta med barnvagnen...

Inga kommentarer: