10 januari 2013

Don´t break the circle

Läste ut Cirkeln här om dagen, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den var ungefär som jag trott, en bra tonårsskildring med ockulta inslag :) Jag gillade den med andra ord! Nu måste jag låna fortsättningen Eld och väntar ivrigt på filmatiseringen. Författarna är bra på att beskriva tonåringens vedermödor, så bra att jag verkligen känner från hjärtat hur glad jag är över att jag själv passerat det stadiet... Det är intensivt, känslofyllt och avgrundsdjupt ibland. Starka känslor som hat, avsky, kärlek, förnedring och skam. Sex gymnasietjejer från småorten Engelsfors samlas mitt i natten utan att någon av dem vet varför. Snart utkristalliseras ett hot, ett uppdrag och magi. De måste rädda världen, och de måste göra det tillsammans. Hur det går kan ni läsa själva! Den fick mig även att tänka på den här gamla slagdängan av Demon, ett band jag troligtvis inte lyssnade på mer än just när det gällde den här låten eftersom den var så himla asbra asså! 1982 i alla fall... :) Då var jag på väg in i tonåren med buller och bång.


Inga kommentarer: