14 januari 2013

Olästa


Två böcker jag INTE har läst... Kanske att jag tar upp Jonathan Franzen senare igen men just nu kändes nästan 700 sidor inte aktuellt :) Jag tror ändå den är läsvärd men eftersom ingen i bokcirkeln utom möjligtvis en har läst den kan jag nog lägga den åt sidan med gott samvete... Samtidigt på ett tak i China Town skummade jag igen sista kapitlet på till slut men den blev faktiskt inte bättre för det. Lite putslustig bok som lät väldigt kul på baksidan, och det var den kanske också, i två kapitel... sen blev det lite buskis över det hela och det ganska irriterande författargreppet med att köra någon sorts berättarröst i bakgrunden funkade liksom inte. Kanske började jag läsa den i fel läge, vad vet jag. Så där har vi två olästa böcker även om jag nästan kom igen om halva den senare.

Inga kommentarer: