29 januari 2013

Eld

Istället för att gräva mig ner i den ofantliga högen (högarna) av böcker som jag någon gång ska läsa... så valde jag att låna fortsättningen i häxserien om Engelsfors - Eld. Den var också bra men rätt tjock. Trots det gick den snabbt att läsa. Det är ju rätt spännande det här med hela häxgrejen och tjejernas olika magiska förmågor. Men mest av allt gillar jag att läsa om deras förvirrade tonårstid, hur de tänker, känner, reagerar osv. Och hur de har det hemma och bland "kompisar". Det blir extra tydligt i en passage i boken när det händer en oväntad sak. Jag tycker att författarna Strandberg och Bergmark Elfgren har lyckas fånga den här knepiga perioden i livet jäkligt bra. Hur lätt det är att bli ett offer kontra den som mobbar, hur saker och ting kan se ut att vara på ett visst sätt men att det alltid döljer sig något bakom sanningen. Ser fram emot trean.

Inga kommentarer: