29 januari 2013

Rock the night

Only young twice: historien om Europe av journalisten Mattias Kling var en rätt kul läsupplevelse, även om jag inte älskar hans författarstil direkt... men att läsa allt om Europe fick mig att minnas en hel del kul grejer. Som när jag för första gången i mitt ordentliga liv verkligen skolkade och tog tunnelbanan in till T-centralen och köpte Europes nya skiva samma dag den släpptes 1986. (The final countdown) Eller när jag trängdes med massor av fans på Grönan för att se dem spela live och så spana på snyggingen Tommy från skolan förstås... Den konserten var nästan lite obehaglig i början för det var verkligen trångt, kommer ihåg att vi så gott som lyftes upp av massan ett tag innan vi lyckades ta oss lite längre bak i publiken. Och alla gånger jag satt längst bak i buss 619 med min otroligt coola svarta Sony Walkman i innerfickan och hade Europe i lurarna (när det inte var Scorpions). Ja det var tider det. Kanske inte de bästa men närapå. :) Jag har otroligt många minnen tillsammans med Europe, inte fysiska Europe då men musiken. Europe tillhör min tonårstid och självklart tyckte jag ju att dom var ascoola! Särskilt John Norum för han var så snygg! (och var den som vägrade permanenta sig...) Vad som hände bakom kulisserna hade knappast jag eller så många andra en aning om. Därför var boken rätt intressant samtidigt som den triggade minnesbanken. Delar med mig av en favoritlåt från plattan Wings of tomorrow - Stormwind.



Inga kommentarer: