22 januari 2014

Tacksamhet

Inspirerad av dagens fikasamtal på jobbet så funderar jag lite över vad jag kan känna tacksamhet över just idag. Det visade sig vara rätt mycket så här listar jag helt random saker som under dagens lopp fått mig att känna tacksamhet, glädje och ödmjukhet inför.

  • Den där härliga kramen från Leo när jag kom hem från jobbet och inte ens hade hunnit få av mig jackan.
  • Att maten stod på bordet när jag kom hem och var lagad av någon annan nämligen Stefan! Som även lagade maten igår vilket innebar att jag fick en härlig flygande Jakob till lunch.
  • Att bussen (trots en trasig fläkt som lät som ett propellerplan)  tog mig säkert och varmt hela vägen till jobbet och hem.
  • Min sköna mössa som höll huvudet varmt i morse när jag stod och väntade på ovan nämnda buss.
  • Min sköna säng som jag snart ska sova i och slippa ligga ute på en parkbänk, jag har tak över huvudet och ett väldigt stort hus.
  • Att Oliver fortfarande älskar att höra mig läsa varje kväll vid sängdags, mer mer mer!
  • Att han även försöker bättra på mitt miserabla (och pinsamt dåliga) rekord i candy crush...
  • Att jag trots havererat system på jobbet ändå lyckades åstadkomma något idag som betydde något för någon annan.
  • Alla snälla kollegor som fått mig att skratta både vid fikat och lunchen och även där emellan.
  • Jill Johnson som vågade bjuda in hela Sverige till sin veranda så man fick lära sig lite mer om country och lyssna på lite musik på bästa sändningstid.
  • Den otroligt mjuka filten vi fick av mina syskonbarn i julklapp som blivit en storfavorit i soffan.
  • Weeping willows sköna musik som fick mig att varva ner lite på eftermiddagen. 

Ja det blev ju en hel del att vara tacksam över och det bara idag! Att tänka på det lite extra ger lite perspektiv på tillvaron och alla de där mindre tacksamma, jobbiga, irriterande eller tunga sakerna som också händer varje dag, de försvinner lite i mängden och blir lättare att hantera. Jag har helt klart mycket tt vara glad för och det känns bra att veta nu när jag ska läggs huvudet på kudden och sova. Godnatt!



Inga kommentarer: