12 april 2014

Här är Mando Diaos sovjetiska synthesizer

Ibland snubblar man över en till synes oerhört underlig rubrik. Som i Ny Teknik - Här är Mando Diaos sovjetiska synthesizer. Ehe say what? Men när jag läste artikeln klarnade det och visade sig vara rätt coolt. hehe Jag är inte så bevandrad i synthesizervärlden att jag förstod precis allt men att det här var en unik, rejäl gammal öststatsprodukt förstod jag i alla fall. Musikvärlden är fantastisk. Mando Diao också :) Man kan dessutom bygga sig en egen om man känner för det. Jag tror vi dammar av pianot istället som mest används av Leo "kladdig" Holmberg och Oliver "tror-att-han-är-Beethoven" Holmberg. Därför måste det nog inte bara dammas av utan troligtvis grundligt saneras. Och stämmas. Men sen så! Mando Diao - look out.

Inga kommentarer: