29 april 2014

Ska det inte vara något mer?

Jag har upptäckt en irriterande sak i många av de stora butikskedjorna på sistone. Nästan alla som står i kassan slänger in en fråga om att "du behöver inte lite extra lim för det har vi erbjudande på just nu?" eller "vi har extra erbjudande på smink, det är inget som du behöver?" (bara den frågan är ju suspekt som den är men strunt samma) Alla pratar som efter manus eller så är det extra bonus om man säljer några av dessa "extra special offers" till lättlurade kunder. För lurad är precis så jag känner mig. Ehe ja varför inte, jag kanske skulle behöva, eller NEJ förresten! jag VILL INTE HA NÅT MER! Jag förstår väl också att det är ett ypperligt tillfälle att sälja lite extra prylar och tjäna lite mer pengar åt butiken/företaget. Men jag som kund slipper gärna den där frågan.  Jag har tagit vad jag behöver och vill ha och betalar i kassan, hade jag velat ha något annat så frågar jag.

1 kommentar:

Katharina sa...

WORD! Nej, jag behöver ingen klädvårdsrulle för h-e!