11 maj 2014

Fantasy

Apropå det här inlägget om vad vi läser för böcker hemma för barnen så har jag efter barnbibliotekarien Emmas tips börjat läsa Jo Salmsons serie om Almandrarnas återkomst. Vi har precis läst ut del ett, Den försvunna staden. Lagom spännande, lagom lång, lite bilder, stor text, korta kapitel, intressant historia. Den får tummen upp! och det finns fler delar, fem delar allt som allt. Jo Salmson verkar ha skrivit en hel del fantasyserier och det är inte omöjligt att vi läser en till efter denna. Det roliga med att läsa just detta är ju att jag själv äntligen  får läsa lite fantasy igen! Jag gillar det ju men brukar avskräckas av alla tusen delar som fantasyserier brukar bestå av... Det finns för mycket annat att läsa som lockar mig. Här får jag istället en liten dos varje kväll, perfekt!

Inga kommentarer: