10 augusti 2014

Dags för vardagsliv igen

Tio böcker under sommarsemestern blev det. Inte så illa ändå, för nån som aldrig har tid att läsa :) Men jag har tagit mig tid, lite här och lite där. Nu hoppas jag att jag tar mig tid och orkar läsa på kvällarna också (om jag inte ser Sherlock vill säga). Nu när vardagslivet börjar igen. Imorgon är det dags, Stefans semester är slut, dags att lämna ungar på dagis och fritids/skola och sig själv på jobbet. Jag har ju tjuvstartat redan genom att ha jobbat en vecka men när man bara har sig själv att tänka på går det ganska smidigt. Imorgon kommer stora testet. Ska alla komma upp i tid? ska alla grejer komma med till respektive ställe? ska jag komma ihåg att svänga av i Sjömarken och inte köra rakt fram i egna tankar (har hänt). Vi får se. Hur som helst har det varit en härlig sommar, en sommar som aldrig säger nej :) Varmt, många bad, mycket grillande, många getingar (mindre bra), lite för varmt på ovanvåningen... mycket glass, mycket flädersaft, många utflykter, många sovmorgnar, många kortbyxor och kjolar, många linnen och minnen. Ja life is sweet. Hoppas att allting sitter kvar i kroppen under hösten, att batterierna är laddade med solenergi så att allting rullar på. Vardagen hör trots allt till livet även om semestern är en sorts härlig fristad, mitt i sommaren. Och i år var konstigt nog 5 veckor alldeles för lite...




















Inga kommentarer: