28 oktober 2005

Never Again - vilken klassiker!

I morse hade jag laddat in ett antal udda låtar i min mp3-spelare och lyssnade på väg till jobbet när Agnetha Fältskog och Tomas Ledin sjunger duett i Never Again. Vilken fantastisk låt! Säga vad man vill om dagens skygga och mysko Agnetha och den poptrallande mainstream-Tomas. Men då, det magiska året 1982, då hände det grejer. Den ständigt vitkläddaTomas, som agerat körkille bakom ABBA under guldåren, får en skjuts i karriären när 80-talslockiga Agnetha plötsligt tackar ja till att sjunga in duetten Never Again och plötsligt ligger dom etta på listorna. 1982 var Tomas Ledin kung och Agnetha Fältskog hade precis varit med om en uppslitande skilsmässa från Björn Ulveaus. Det hela var bara rätt. EP-singeln snurrade många varv på skivspelaren hemma och idag så finns den alltså i min mp3-spelare. Och fortfarande får jag rysningar när jag hör refrängen och det stregrande slutet. Ljuva ljuva 80-tal.

Inga kommentarer: