04 oktober 2005

Valmöjligheter till förbannelse

"Ja men vad har du för abonnemang nu då? Har du billigare än 50 öre per sms eller?, har du det? Om inte så har vi ett otroligt bra erbjudande just nu bla bla bla bla..." Ungefär så lät det när jag gick förbi en hipp kille som sålde mobiltelefoner i köpcentrat idag. Jag blir så trött på alla dessa försäljare som hela tiden ska få en att byta till än det ena än det andra, allt för att tjäna några ören och i bästa fall få en ny oduglig mobiltelefon med för små knappar och uselt batteri. Som om det inte fanns viktigare saker här i världen. Jag blir snart galen på alla valmöjligheter som man har vad gäller ALLT! Jag orkar inte lägga ner en massa tid på att försöka välja mellan pest eller kolera. Oftast handlar det om några ören som sagt var, eller även om det är mer undrar jag om det är värt allt krångel som automatiskt uppstår så fort man skriver på (eller muntligt "skriver på") ett nytt avtal. Det är sällan allt fungerar precis som det ska, oftast får man tillbringa ännu mer tid i telefonköer för att reda ut härvan som uppstod i samma ögonblick som man bestämde sig för att testa erbjudandet som man fått. Tidstjuvar är vad dom är. Det var bättre förr, då slapp man i alla fall alla tusen olika mobilabonnemang.

Inga kommentarer: