16 juni 2008

Lugnet lägrar sig

Japp, då har det börjat regna, vi får väl bara hoppas att det slutar innan själva sommaren sätter fart på allvar. För jag vägrar att ha en lika regnig och kall sommar som förra året! VÄGRAR! Och sommarpratarna har annonserats. Jag tänker åtminstone försöka komma ihåg att lyssna på Peter Lemarc, Fredrik Lindström, Lars Winnerbäck, Kajsa Bergkvist och Björn Ulvaeus. Dolph Lundgren känns lite otippat, men why not! :) I helgen har Elin varit här på besök också och nu när hon åkt lägrar sig lugnet över Sandared igen... Oliven sover i sin säng istället för vagnen eftersom det regnade när vi hade tänkt gå ut och jag läser tidningen och dricker kaffe och bloggar lite. Jag känner som alltid efter att ha umgåtts med mina vänner hemifrån att jag lever ganska gott här. Jag är ju av naturen ganska lat och laid back och blir bara stressad av att ha för många järn i elden samtidigt. Här kan jag koppla av och leva mitt hemmafruliv och ta dagen som den kommer och softa lite, slänga in en och annan tvättmaskin, småhandla på Ica (fast nu har vi börjat storhandla igen!) och pula lite hemma. Precis så som jag vill ha det :)

Inga kommentarer: