03 juni 2008

Sommar sommar sommar

Jisses vilken värmebölja det har varit här den senaste tiden. Igår var vi på stranden en sväng och fick sand på alla upptänkliga ställen... förra veckan var vi och svettades i djurparken och tittade på girafferna och klappade minigrisar. Idag gör vi mest ingenting, vi orkar inte. Oliver sover ute i skuggan i sin vagn och jag pendlar mellan värmen på altanen och den behagliga svalkan inomhus. Då och då rensar jag lite i potatislandet. Jag letade på Sveriges radios hemsida efter vilka som blir sommarpratare i år men hittar ingenting! Bara listor på vilka som har pratat mellan 1959-2007... Det blir väl något hoppas jag??? Det är ju en av sommarens absoluta bevis på att det är just sommar. Men jag måste erkänna att jag blivit sämre och sämre på att lyssna med åren, men som tur är så hänger ju SR med i utvecklingen och man kan lyssna i efterhand på nätet (åtminstone i 30 dagar). Det är nice. Nu tror jag att jag ska ta en tur ut på altanen igen, vi ses!

Inga kommentarer: