03 januari 2010

Mons igen...

Jag har läst Mons Kallentoft igen och denna gång den första delen Midvinterblot. Det gick bra att vända på steken faktiskt. Jag gillar ju deckare så den här slank ner fort. Det som jag uppskattade mer med denna efter Sommardöden är kanske hans författarstil. Att han väver in tankar och funderingar från huvudkaraktärerna och då främst från kriminalinspektör Malin Fors. Det är ju ett hyfsat vanligt grepp att mördarens tankar finns med i deckarna men här får offret en ganska framträdande roll och även som sagt de som ska lösa fallet. Lite nice. Jag slukar (mestadels svenska) deckare i parti och minut så därför kändes det skönt att börja på nästa bok som jag läste ut igår kväll, mer om den sen. Jag har även läst Middagssällskapet men den ska vi diskutera hos Emma om några veckor så det är väl bäst jag håller flabben till dess (underbart uttryck). Over and out.

Inga kommentarer: