19 februari 2010

Filmtajm

När man är hemma och är sjuk och inte orkar göra något annat än ligga på soffan är det bra att titta på film. Det blir helt enkelt inte lika mycket film nu för tiden. Därför var det roligt att kunna se en hel drös. Började redan igår och såg i rask följd The accidental husband som var en tämligen kass hollywood-romantisk-komedi. Efter det klämde jag New in town som var riktigt kul. Med hollywoodskådisar, men gjord av en dansk vilket gav en befriande humor haha. Idag har jag sett mer romantisk komedi i Gray matters - som var helt ok, mycket dans och förvirrade känslor, hm Sist men inte minst och äntligen - Maria Larssons eviga ögonblick. Fantastisk! Det enda som irriterar mig är att alla kända skådespelare som bara haft en liten biroll nämns i rollistan på filmsajter före Maria Heiskanen som enligt mig gör hela filmen. Vad är det för otyg??? orättvist är bara förnamnet. Hur som helst så känner jag mig som värsta latmasken i jämförelse med Maria som födde och uppfostrade sju barn, sydde och skurade hos alla i närheten, fick stryk av sin ofta stupfulla man och i mogen ålder började fotografera både stora och små händelser i sin närhet. Vad har jag gjort idag egentligen? ätit en himla massa hela tiden och legat på sofflocket och sett film, surfat lite på datorn och duschat. Japp, det var det. Men så är jag ju sjuk också :)

1 kommentar:

Kristallena sa...

Ja visst var hon bra i Maria Larssons eviga ögonblick! Krya på dig Lena och ha det så bra du kan.
Kramiz